Kategorie: Pracovní právo / Výpověď a zrušení pracovního poměru
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
chci se zeptat. Po odchodu z práce mě zaměstnavatel upozornil, že mi nevydá zápočtový list kvůli manku v pokladně 1034,-. Za tu dobu, co jsem tam pracovala mi nebyl předložen žádný list o hmotné odpovědnosti. Má tedy zaměstnavatel právo po mě tuto častku chtít splatit?
Dobrý den, zaměstnavatel si nemůže nijak podmiňovat vydání potvrzení o zaměstnání. Jestliže jste neměla uzavřenou dohodu o odpovědnosti za schodek na svěřených hodnotách, pak by po Vá žádné náhrady chtít neměly, protože bez této dohody za ztrátu neodpovídáte. Navíc nestačí pouhé tvrzení, musí to být podloženo inventarizací.
Dobrý den,pracuji jako řidič MKD a po vyplacení prosincové mzdy jsem zjistil že je výplata velice nízká oproti vyplaceným mzdám za jiná účetní období. Na této firmě pracuji 5 let a vždy mé výpočty souhlasily s vyplacenou mzdou a za prosinec jsem dostal o osm tisíc méně než v jiných měsících za stejně odpracovanou prac dobu.
Po informování u nadřízených jsem se dozvěděl, že byly udělané změny ve výpočtu mzdy se kterými nikdo z řidičů nebyl informován a ani s nimi nikdo nesouhlasil.
Na základě těchto poznatků jsem podal výpověď.
Jako důvod jsem uvedl toto : výrazné snížení mzdového ohodnocení a neinformování o uskutečněných změnách ve výpočtu mzdy.
Rád bych věděl zda jde z techto důvodů podat výpověď hodinovou.
Děkuji za odpověd Dobai.
Dobrý den, "hodinovou" výpovědí máte na mysli okamžité zrušení pracovního poměru zaměstnancem (§56 zákoníku práce). Domnívám se, že to není Váš případ a poběží Vám tedy 2-měsíční výpovědní doba. Myslíte-li si, že jste byl zaměstnavatelem "ošizen" můžete podat podnět na Oblastní inspektorát práce. Eventuálně by jste mohl zaměstnavatele i zažalovat. Jestli by jste byl ovšem úspěšný, nelze jednoznačně zaručit. Vyžadovalo by to hlubší rozbor celého případu, nejlépe u advokáta.