Věcné břemeno a rozdělení pozemku - fórum

Kategorie: Občanské právo / Nemovitosti

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Věcné břemeno a rozdělení pozemku

Jana Novakova, 06.11.2011 21:01:08

Dobrý den, babička mi darovala za života dům s garáží a zahradou, kde jsem bydlela po její smrti sama. Otec se nacházel ve špatné situaci, tak jsem svolila, aby si garáž přestavěl na malý rodinný dům, studuji a jsem přes týden na kolejích, tak jsme se dohodli, že na něj přepíšu po dobu přestavby dům s garáží a zahradou a poté to přepíšeme zpátky na mě. Na všem mám věcné břemeno užívání. Garáž si přestavěl a po náhledu do katastru jsem zjistila, že si rozdělil zahradu na dvě parcely a na část, která obíhá přestavěnou garáž, si vložil pro sebe a svou přítelkyni věcné břemeno užívání. Při konfrontaci mi tvrdil, že se o tom se mnou bavil, což je lež. Přepíše na mě jen původní dům, obě rozdělené parcely a na jedné bude mít s přítelkyní věcné břemeno užívání. Věděl, že chci dům za dva roky prodat a tímto si zabral velkou část pozemku. A tak mě zajímá, jestli se jde proti tomuto jeho postupu nějak bráni a zda měl povinnost mě informovat o rozdělení parcely, když mám věcné břemeno užívání.

Re: Věcné břemeno a rozdělení pozemku

právní vrba, 07.11.2011 14:32:07

Pokud je Váš otec zapsán v katastru jako vlastník domu, (na domek přestavěné) garáže a pozemku/ů (zahrady), tak (po dobu co je vlastní) ve svůj prospěch k něčemu z toho nemůže zřídit věcné břemeno užívání, protože je může užívat proto, že je jejich vlastník. Vy naopak máte věcné břemeno "ke všemu", doufám, že je zapsané (to Vaše věcné břemeno) v katastru.