Kategorie: Občanské právo / Různé
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den. V srpnu roku 2009 jsem na požádání hlavní vedoucí dětského tábora odvážel věci autem, které čerstvě zdědila, povinné ručení mělo, jinou pojistku ne. Způsobil jsem dopravní nehodu, která byla ve správním řízení v pořádku vyřešena, cizí škoda zaplacena z povinného ručení a já zaplatil pokutu. S majitelkou vozu jsme se poté dohodli (díky velmi dobrému vztahu), že jí způsobenou škodu hradit nemusím. Nyní po necelých 2 letech se mi ozvala s tím, že chce peníze za škodu na vozidle, psychickou újmu a podobné... Jsem student a ač bych rád jako férový člověk zaplatil, nemůžu si tak vysokou částku dovolit. Proto mi nezbylo nic jiného, než souhlasit s řešením právní cestou.
Chtěl bych poradit, jestli má nárok/právo to na mě teď jakkoli "legální" cestou vymáhat nebo ne. Neměli jsme sepsaný žádný papír o půjčení, prostě mi před svědky auto půjčila, že pojede s dětmi autobusem a tím to haslo. Předem moc děkuji za případnou radu...
Nehodu jste způsobil, vše bylo řešeno přes správní řízení a pojišťovnu, zaplatil jste pokutu. Proč jste se nepokusil dohodnout na splácení škody? Zbytečně budete hradit ještě náklady řízení navíc.
Jak jsem zmínil, jsem student a to málo, co si přivydělám, pokud zrovna přivýdělek je mi dá akorát na zbytek měsíčních výdajů, co nepokryjí rodiče. Tzn., domluvení se na splátkách je stejné jako neplatit. Znamená tedy, dle Vaší odpovědi, že i po těch necelých dvou letech a jednom "odpuštení" rozbitého auta může teď jít a vymáhat?
Právo na náhradu škody se promlčí za dva roky ode dne, kdy se poškozený dozvěděl o škodě a kdo za ni odpovídá. Vymáhat náhradu škody tedy může.
Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.
BONUS 100,- Kč již za aktivaci provizního systému