výživné - fórum

Kategorie: Rodinné právo / Manželství a rozvod

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Jak lze postupovat

Barbora Minová, 02.04.2012 19:36:39

Dobrý den. Je mi 21 let a studuji na VŠ. Můj otec má soudně přidělenou výši výživného a to 2500 kč.Nebydlí s námi od mých 4 let, v podstatě se nestýkáme a dárky si už vůbec nedáváme. Každý měsíc platí pozdě a musím ho uhánět, aby vůbec alimenty zaplatil. Chtěla jsem jít zažádat o zvýšení, nebo alespoň o exekuční strhávání z platu, ale zjistila jsem, že otec pracuje na černo. Dá se s tím něco dělat? Bojím se, že pokud s tím půjdu k soudu, že mu můžou alimenty ještě snížit. Děkuji za radu.

výživné

Dana, 26.08.2010 11:21:21

Dobrý den,chtěla bych poprosit o radu.Nejme s manželem rozvedení a žijem ve společné domácnosti,ale ja přišla o práci a dávky nepokryjí náklady na dítě 6 let, domácnost,atd.Manžel platí náklady na bydlení 6500tis.proto odmítá s náklady na dítě vypomoci.Manžel krom svého zaměstnání ma i vedlejší příjem,jak donutit manžela aby se podílel na potřebách syna,když sám nechce,je nutný rozvod.Děkuji za odpověď.

Re: výživné

Petra Janátová, 06.09.2010 15:55:06

Dobrý den, v tomto případě můžete podat k soudu návrh na úpravu vyživovací povinnosti i v případě, kdy spolu žijete, pokud se tedy Váš manžel odmítá podílet na úhradě nákladů. V zákoně o rodině je upravena nejen vyživovací povinnost rodičů k dětem, ale i vyživovací povinnost mezi manželi - neboť hmotná a kulturní úroveň obou manželů by měla být stejná (§ 91 zákona o rodině).

Právo

Právník.cz na Facebooku

Uživatel/klient

Login:
Heslo:

- Registrace

Rejstříky

Katalog stránek

+ přidat odkaz

Provizní systém

Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.

BONUS 100,- Kč již za aktivaci provizního systému