Kategorie: Občanské právo / Závazkové právo
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Nevim na koho se v teto situaci obratit. Nicmene potrebuju poradit, jake pravo v me situaci mam. Je mi 20let a stale studuji. Pred pul rokem jsem prisel o rodice a bylo mi doporuceno zazadat o sirotci duchod, na ktery. jako STUDENT mam pravo. Ale po dostudovani 1 rocniku, jsem se rozhodl sve studium na 1rok prerusit a zacal jsem si na rok shanet praci. Mezitim mi byl sirotci duchod zrusen, s tim ze na nej nemam jako zamestanec bez studia narok. I presto ze znam nekolik lidi, kteri chodi do prace nestuduji a zaroven berou vdovsky duchod. Proto se chci zeptat na jaky financni duchod ci podpodru mam v teto situaci ze zakona pravo.
predem dekuji za vsechny odpovedi.
Dobrý den, sirotčí a vdovský důchod jsou dvě odlišné dávky, liší se vznikem nároku a podmínkami, které musíte splňovat. Zjednodušeně řečeno na sirotčí vznikne nárok, pokud Vám zemře rodič, na vdovský, pokud zemře manžel. Vám tedy vzniklo právo na sirotčí. Abyste ho však mohl pobírat, musíte splňovat další požadavky, a to věkovou hranici (poskytuje se nejvýše do 26 let)a jednu z následujících podmínek: 1. musíte se soustavně připravovat na budoucí povolání (studovat formou denního studia); 2. Vám může být poskytnut v případě, že se nemůžete soustavně připravovat na budoucí povolání nebo vykonávat výdělečnou činnost pro nemoc nebo úraz; 3. nemůžete vykonávat soustavnou výdělečnou činnost z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu.
Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.
BONUS 100,- Kč již za aktivaci provizního systému
Webhosting, serverhosting a registrace domén za nejnižší ceny v ČR.
Hosting.WEDOS.comNejvětší internetové stavebniny v ČR s garancí nejnižší ceny
www.Vase-Stavba.czOn-line pojištění přes internet s garancí nejnižší ceny.