dohoda o provedení práce - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Pracovní smlouvy a dohody

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Souhlas zaměstnavatele

I.G., 10.02.2010 14:44:47

Dobrý den,

pracuji jako vyučující na střední škole a učím český jazyk a společenské vědy.

Musím informovat zaměstnavatele o tom, že pracuji jako lektorka přípravných kurzů na VŠ a lektor hodnotitelů ke státní maturitě? Potřebuji v tomto směru jeho souhlas, když si dané agentury vyhrazují právo po dobu spolupráce, aby nebyly uváděny jako zaměstnavatelé?

Kde zjistím, že se jedná o stejný obor činnosti? Rozlišuje se vzdělávání handicapovaných od vzdělávání dospělých?

Děkuji

I.G.

Re: Souhlas zaměstnavatele

Karel Dlouhý, 10.02.2010 19:21:42

§ 304 zákoníku práce:

§304 (1) Zaměstnanci mohou vedle svého zaměstnání vykonávaného v pracovněprávním vztahu vykonávat výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele, u něhož jsou zaměstnáni, jen s jeho předchozím písemným souhlasem.

§304 (2) Jestliže zaměstnavatel souhlas podle odstavce 1 odvolá, musí být odvolání písemné; zaměstnavatel je povinen v něm uvést důvody změny svého rozhodnutí. Zaměstnanec je pak povinen bez zbytečného odkladu výdělečnou činnost skončit způsobem vyplývajícím pro její skončení z příslušných právních předpisů.

§304 (3) Omezení stanovené v odstavci 1 se nevztahuje na výkon vědecké, pedagogické, publicistické, literární a umělecké činnosti.

--------
Tedy z odstavce 4 vyplývá, že pedagogické činnosti se to netýká.

dohoda o provedení práce

Helena Fořtová, 21.10.2009 18:28:35