DPP a DPČ - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Pracovní smlouvy a dohody

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

DPČ

Roman Koutný, 10.06.2010 13:45:26

Dobrý den,
jsem student a pracuji brigádně na DPČ. Chtěl bych se, prosím, zeptat, jak vysoký bude v mém případě odpočet daně z příjmu? Děkuji Roman Koutný

Dotaz k DPČ a hodinám

Jana Ždychová, 07.04.2010 08:47:47

Dobrý den, mám smlouvu DPČ, už nějakou dobu, asi rok. Vždycky mi vedoucí tvrdila a sama jsem si zjišťovala, že můžu udělat 20 hodin týdně, většinou chodila 5 dní do práce a 2 dny jsem měla volno. Nyní mi tvrdí, že nesmím přesáhnout 40 hodin týdně a klidně můžu být v práci 6 dní a 1 den volno. Změnil se zákon?

Re: Dotaz k DPČ a hodinám

Ivana Zezulová, 11.06.2010 19:50:32

Dobrý den,

zákon se nezměnil, nadále se smí na základě DPČ vykonávat práce v rozsahu nepřekračujícím v průměru polovinu stanovené týdenní pracovní doby (tedy průměrně 20 hodin týdně).

Pracujete-li pro zaměstnavatele na DPČ delší dobu, může se stát, že v některém období odpracujete hodin více a v dalším zase méně. Průměrně by však počet odpracovaných hodin neměl překročit 20 hodin týdně.

Zaměstnavatel by neměl neodůvodněně zkracovat souvislé volno v týdnu. Dojde-li v jednom týdnu ke krácení (práce 6 dnů, volno 1 den), měl by zaměstnavatel umožnit v dalším týdnu čerpání delšího volna (4 dny práce, 3 dny volna).

Práce na dohodu:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/cast3.aspx

Souvislé volno v týdnu (dole, § 92):
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/cast3.aspx

DPP

Martina Jansová, 02.03.2010 08:52:40

Dobrý den, asi bude tento dotaz nezvyklý, ale nevím přesně co to znamená DPP a DPČ. Tento termín jsem našla poprvé ve spojitosti s brigádou. Nevím ale co to znamená, proto prosím o vysvětlení. Děkuji Martina...

Re: DPP

Milan Zeman, 02.03.2010 09:09:51