Kategorie: Občanské právo / Různé
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
Dcera v loňském studijním roce vystudovala první ročník neakreditovaného studijního oboru na vysoké škole. O chybějící akreditaci jsme nebyli informováni. Pro letošní rok škola program neotevřela, tudíž dcera přestoupila na jinou školu, ale znovu do prvního ročníku. Existuje nějaký postup jak na škole požadovat kompenzaci vynaložených prostředků za zmíněný rok? Jestli jsem dobře pochopil školský zákon, škola nesmí otevřít neakreditovaný studijní obor.
Díky za rady.
Dobrý den,
zkusím stručně shrnout můj problém:
studuji VŠ a mám problém s ukončením předmětu. Tento předmět nepatří k nejnáročnějším a dosud krom mě nikdo neměl problémy předmět dostudovat. Mám sice ještě opravné termíny, ale nevím, zda se k nim chci dostavit. Vzhledem k tomu, že mám představu o znalostech spolužáků a nepatřím ke studentům, kteří mají se studiem problémy - mé znalosti jsou minimálně srovnatelné, mám důvod se domnívat, že mě vyučující nehodnotí objektivně. Jako důvod, proč mi kantor dělá problémy bude pravděpodobně moje homosexuální orientace, o které se poměrně nedávno náhodou dověděl.
Druhá část problému spočívá v tom, že informuje o mých výsledcích maminku mé přítelkyně.
Jestli jsem správně pochopila §21(3) školského zákona, tak na toto nemám právo. Nehledě na to, že poskytováné informace neodpovídají skutečnosti - podle jeho slov mám studijní problémy a málo odst. kreditů - to ovšem není pravda.
Chtěla bych vás požádat o radu, jak v této věci postupovat. Děkuji
Dobrý den,
školský zákon se netýká vsokých škol - pro ně platí zákon o vysokých školách. Předpokládám, že je Vám nad 18 let, takže VŠ není oprávněna Vašim rodičům cokoliv sdělovat. A už vůbec ne cizím osobám jak uvádíte. ("že informuje o mých výsledcích maminku mé přítelkyně" - pokud by se to podařilo prokázat, jde o hrubý prohřešek učitele).