Kategorie: Právo duševního vlastnictví / Autorské právo
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
vyrábím šperky, které prodávám na jednom serveru na internetu. K prezentaci šperků, jsem použila fotku modelky z časopisu, na kterou jsem přiložila daný šperk (můj) a vyfotila, udělala jsem výsek této fotografie se šperkem a vystavila k prodeji. Tudíš neprodávám fotografii, ale šperk. Na serveru vznikla diskuze a někdo říká, že je to protiprávní použít takové foto a někdo ne. Já osobně si myslím, že prodávám svůj šper a ne fotografii, ale to se jen domnívám.Proto Vás moc prosím o Vaše stanovisko, jak je to po právní stránce, abych se nedopustila nějakého přestupku, nebo trestného činu.
Předem moc děkuji. Hezký den Pavla Dorovová
Dobrý den,
Můj problém:
V září roku 2008 jsem se domluvil s firmou, že pokud mě na akcích nechají fotit budu jim dávat fotky z akce.
Přišli za mnou a řekli mi, že moje fotky budou dávat do časopisu (kterého se týdně prodá více jak 5000 výtisků), souhlasil jsem.
Popravdě jsem si myslel, že mě budou uvádět jako autora fotek, ale dodnes jsem nebyl u žádné fotky napsán jako autor.
V listopadu roku 2008 jsem zjistil, že se moje fotky objevují na suvenýrech, kterých se opět prodává ve stovkách kusech.
V prosinci roku 2008 jsem zjistil, že moje fotka je na Bilbordech a dalších suvenýrech!
S firmou nemám podepsanou smlouvu, nikde mě neuvádí jako autora, nemám za to žádny honororář a dokonce, kdybych si toho sám nevšiml, bych nevěděl kde jsou všude moje fotky použity.
Ke všem fotkám, které kde byly použity mám originální fotky.
Chtěl bych se zeptat, jaké mám vůbec teď možnosti nebo jestli se vůbec teď dá něco dělat ohledně autorských práv.
Děkuji moc
Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.
BONUS 100,- Kč již za aktivaci provizního systému