Kategorie: Pracovní právo / Dovolená
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den!
Chtěla jsem se zeptat jak je to s nárokem na dovolenou, pokud pracuji na pracovní smlouvu, ve které mám dodatek: "Účastníci sjednávají možnost zkráceného pracovního úvazku a současně sjednávají, že výkon práce bude probíhat nepravidelně dle potřeb zaměstnavatele."
Na tento dodatek jsme se domluvili z důvodu, že studuji posledním rokem stavební fakultu, kde studuji denní studium. Pracuji cca 100 hodin měsíčně. Ve firmě jsem od dubna 2008.
Ve smlouvě mám ohledně dovolené tento odstavec: "Délka dovolené na zotavenou se řídí příslušnými ustanoveními Zákoníku práce (§ 211 a násl.).
Naše ekonomka mi řekla, že nárok na dovolenou nemám. Neplatí mi ani svátky, které jsou ve dny které jsem běžně v práci. Je to prý dle interních pravidel.
Chtěla jsem se zeptat, jestli mohou taková to interní pravidla platit.
V zákoníku práce jsem našla, že bych měla mít nárok na dovolenou za odpracované dny.
Prosím o radu
Dobrý den, ráda bych věděla na kolik dní dovolené budu mít nárok v tomto roce k 31.12.08 . Nastoupila jsem do zaměstnání 6.10.08, před tím jsem byla v evidenci úřadu práce. Nárok na dovolenou za celý kalendářní rok je 20 dní. Předpokládám, že do konce roku nebudu marodit. Mzdová účetní mi tvrdí, že za měsíc říjen nemám nárok na na žádnou dovolenou, jelikož jsem nepřecházela z jiného zaměstnání. Do konce roku mi spočítala nárok na 3,5 dne. Byla bych ráda,kdyby jste mi mohli odpovědět, jak to skutečně je, na kolik dní mám skutečně nárok a v případě, že nárok bude jiný, v jakém předpisu bych se dočetla jakým způsobem se tato dovolená vypočítává. Zákoník práce toto podrobněji neuvádí. Děkuji za vaši odpověď
Ale uvádí: