OSVČ a Sociální pojištění - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Různé

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

OSVČ a Sociální pojištění

Martin Wachtl, 12.11.2008 09:20:40

Dobrý den,
nevím kam se obrátit na radu, ale naštěstí jsem našel tento server, tak doufám, že budu úspěšný.
Pracuji jako zaměstnanec a zároveň mám živnostenský list, na zdravotní pojišťovně jsem se dozvěděl, že se stačí nahlásit změnu a pojištění platí pouze zaměstnavatel. Na OSSZ mě ovšem dosti zarazili a překvapili, když mi na můj dotaz řekli, že pokud mám ŽL, tak musím zákonitě platit zálohy (cca 1500kč). Přijde mi to úplně postavené na hlavu, aby za mě platil sociální zaměstnavatel a ještě si ho platil zvlášť sám. ŽL neplánuji na miliardové výdělky, ale občasné přivydělání.. tzn. budou nastávat měsíce, kdy si na ŽL nevydělám ani korunu, přesto mám platit 1500 "za nic"??!!
Předem moc děkuji za odpověď!

Re: OSVČ a Sociální pojištění

Mgr. Oldřich Topka, 19.11.2008 16:06:54

Dobrý den, a na co chcete odpovědět? Legislativní úprava je v současnosti taková. Jde-li o podnikání vedle zaměstnání, máte v tomto ohledu obdobná práva a povinnosti jako ostatní osoby samostatně výdělečně činné. Na sociální odvádíte zálohy, které se pak zúčtují na základě ročního přehledu. Podle toho se zjistí, jestli vznikl přeplatek k vrácení nebo naopak povinnost něco doplatit. Jde o důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti, k nemocenskému se lze přihlásit dobrovolně (to je ale zbytečné, když ho máte placené ze zaměstnání).
Proč to ovšem legislativci nastavili takhle Vám nezodpovím. To by vyžadovalo revizi důvodových zpráv k zákonům, odborných analýz a stanovisek atd., a to již přesahuje rozsah zdejšího poradenství.

Právo

Právník.cz na Facebooku

Uživatel/klient

Login:
Heslo:

- Registrace

Rejstříky

Katalog stránek

+ přidat odkaz

Provizní systém