Kategorie: Pracovní právo / Mzdy
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
pracovala jsem 2 roky pro svého bratra v jeho firmě, ale ne oficiálně. Teď jsem přijata do nového zaměstnání a tam po mě vyžadují zápočtový list, jelikož jsem ve svém životopise napsala, že jsem pracovala v oné firmě. Nevím, jak jim sdělit, že jsem tam neměla oficiální smlouvu, protože by mě kvůli tomu mohli i vyhodit. Chtěla jsem se zeptat, k čemu vlastně zápočtový list slouží a zda by mohli v nové práci nějak zjistit, že jsem neměla oficiálně podepsanou smlouvu, v případě, že by mi bratr vydal onen záp. list. Jedná se o to, zda by mohli přes sociálku zjistit, jak to bylo. Jsem studentka VŠ a zdravotní a sociální mi platila škola. Nejde mi o důchodové pojištění do budoucna ani nic podobného. Jen nechci tuto práci ztratit jen proto, že jsem nevěděla, že do životopisu musím psát jen zkušenosti, ke kterým mám oficiální papír.
Předem Vám velice děkuji za rychlou odpověd.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, do kdy mi po skončení pracovního poměru musí zaměstnavatel vydat potvrzení o zaměstnání ( zápočtový list).
§313 (1) Při skončení pracovního poměru nebo dohody o pracovní činnosti je zaměstnavatel povinen vydat zaměstnanci potvrzení o zaměstnání a uvést v něm ...
Tedy ihned (v den skončení prac. poměru).
Poslala jsem výpověď zaměstnavateli s dvouměsíční výpovědní lhůtou. Prac. poměr končí 30. dubna. Chtěla bych vědět dokdy mi zaměstnavatel je povinen poslat zápočtový list a jestli je povinen odpovědět na mou písemnou výpověď. děkuji
Prac. poměr skončí 30. dubna, pokud do konce února zaměstnavatel vaši výpověď obdrží (proto se doporučuje posílat to s dodejkou, kdy máte potvrzení příjmu.
Výpověď je jednostranný právní úkon, takže nemná co by odpovídal.
Zápočtový list by měl vydat poslední den prac. poměru, tedy 30. 4. (dříve ne).