Kategorie: Pracovní právo / Různé
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,ptala jsem se již na hodně místech a nikdo mi nedal takovou odpověď,kterou potřebuji. Pracuji jako kadeřnice a nebudu moci pracovat do porodu. Neplatila jsem si nemocenskou,takže nemám právo na Mateřskou.To vše vím. Když pozastavím živnost vezmou mě na pracovní úřad? Když nebudu zaměstnaná nemůžu si platit zdravotní a sociální pojištění. Tak kdo to za mě bude platit? Děkuji za odpověď,když to půjde
Dobrý den, pokud nejste zaměstnaná a nejste při tom na ÚP nikdo to za Vás platit nebude, to je zcela jasné.
Při pozastaveném ŽL se můžete zaregistrovat na ÚP, ten za Vás bude platit zdravotní pojištění (sociální však ne). Na podopru budete mít nárok, jestliže na ÚP prokážete, že v posledních 3 letech jste vykonávala výdělečnou činnost (týká se i OSVČ), ze které jste platila důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti.
Prováděl jsem stavební práce jako subdodavatel pro jednu větší fa.Měl jsem kolegu,který měl tyto práce kontrolovat , řídit a vypracovávat měsíční fakturace. Podotýkám,že jeho činost byla jen v tomto rozsahu.Později vznikali potíže s fakturacemi a platbami od objednatele.Dozvěděl jsem se ,že subdodavatel měl jisté potíže s inženýrskou činností a dohodl se s mým kolegou na tom,že je bude na stejné stavbě zastupovat a provádět pro ně stejnou činnost jako pro mě.Od té doby samozřejmě objednatel začal zpochybn´ovat mé fakturace i přesto,že je připravoval stejný člověk pro ně.A aby toho nebylo málo,dokonce začali problémy s platbami faktur,kdy místo vysokých částek uhradili jen cca 10% fakturace.Po konečném zúčtování jsem byl nemile překvapen,protože vyšlo najevo,že některé peníze byli vyplaceny hotově mému kolegovi s tím,aby urychleně zaplatil za materiály.On samozřejmě nic neuhradil,účetnictví stavby mi nedal,fakturace za jím prováděnou činnost také ne.Exekutoři klepou.Co dělat?Děkuji P.M.