Pracovní smlouva - provize - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Pracovní smlouvy a dohody

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Brigáda na prázdniny

Květoslava Ševčíková, 25.06.2010 20:45:25

Dobrý den,

jsem zletilá studentka a jako mnoho jiných jsem i já hledala brigádu na prázdniny. Zde jsem se bohužel setkala i se spoustou zaměstnavatelů, kteří na mě nepůsobili solidní dojem.
Nabízeli školení nebo vyzkoušení si práce ještě před podpisem pracovní smlouvy nebo práci odměňovanou pouze z provozí, při které si veškeré spojené náklady musím hradit sama.
Chci se zeptat, zda je takový postup v souladu se zákoníkem práce a jaké otázky bych měla (kromě výše uvedených) potenciálnímu zaměstnavateli položit, abych postihla i další případné pro mě důležité aspekty.

Děkuji za odpověď

Re: Brigáda na prázdniny

Ivana Zezulová, 25.06.2010 21:59:21

Dobrý den,

nejde o pracovní poměr, ani o dohodu o pracovní činnosti ani o dohodu o provedení práce tzn., že se vůbec neřídí podle ZP.

Naprostá většina těchto "zaměstnavatelů" navíc vyřaduje, abyste si zařídila živnostenský a tedy vlastně podnikala na své triko s jejich produkty.

Zákoník práce stanoví, že zaměstnavatel je povinen zaměstnance proškolit na vlastní (zaměstnavatele) náklady.

"Práce" odměňované pouze z provizí se opět vykonávají na základě živnostenského listu a tzv. mandátní smlouvy - opět nespaají do oblasti pracovního práva.

Mandátní smlouva

Šefčíková, 16.01.2008 15:06:38

Je mandátní smlouva plně platná mezi firmou a OSVČ která má pro firmu sjednávat následující odbyt zboží a zprostředkování zakázek?Máte přehled v jaké rozpětí se provize pohybuje nad 1.000 000Kč?
Děkuji za odpověď.

Re: Mandátní smlouva

Mgr. Oldřich Topka, 21.01.2008 13:52:28