Kategorie: Pracovní právo / Pracovní smlouvy a dohody
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
jsem zletilá studentka a jako mnoho jiných jsem i já hledala brigádu na prázdniny. Zde jsem se bohužel setkala i se spoustou zaměstnavatelů, kteří na mě nepůsobili solidní dojem.
Nabízeli školení nebo vyzkoušení si práce ještě před podpisem pracovní smlouvy nebo práci odměňovanou pouze z provozí, při které si veškeré spojené náklady musím hradit sama.
Chci se zeptat, zda je takový postup v souladu se zákoníkem práce a jaké otázky bych měla (kromě výše uvedených) potenciálnímu zaměstnavateli položit, abych postihla i další případné pro mě důležité aspekty.
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
nejde o pracovní poměr, ani o dohodu o pracovní činnosti ani o dohodu o provedení práce tzn., že se vůbec neřídí podle ZP.
Naprostá většina těchto "zaměstnavatelů" navíc vyřaduje, abyste si zařídila živnostenský a tedy vlastně podnikala na své triko s jejich produkty.
Zákoník práce stanoví, že zaměstnavatel je povinen zaměstnance proškolit na vlastní (zaměstnavatele) náklady.
"Práce" odměňované pouze z provizí se opět vykonávají na základě živnostenského listu a tzv. mandátní smlouvy - opět nespaají do oblasti pracovního práva.
Je mandátní smlouva plně platná mezi firmou a OSVČ která má pro firmu sjednávat následující odbyt zboží a zprostředkování zakázek?Máte přehled v jaké rozpětí se provize pohybuje nad 1.000 000Kč?
Děkuji za odpověď.
Dobrý den, výše provizí je interní záležitostí každé firmy. Žádný právní předpis nestanoví žádné tabulky či limity, podle kterých se provize počítají. Záleží tedy na každém, jak vysoukou provizi bude svým spolupracovníkům vyplácet.
Jaký druh pracovní smlouvy jde použít v případě práce pouze za provizi, s tím, že pracovník bude pracovat externě a bude pracovat tolik hodin, kolik uzná za vhodné?