pracovní úraz - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Způsobení škody

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Pracovní úraz

Hana Karbanová, 17.01.2009 22:17:04

Dobrý den.Přítelovi se 29.12. stal pracovní úraz(přetržená šlacha a prasklý úpon na prsteníčku),lékař mu to uznal jako pracovní úraz a vše bylo zapsáno i do knihy úrazů kde je totéž datum.Ale stejně mu to v práci najednou nechtějí uznat jako pracovní úraz,prý to nahlásil pozdě(což není pravda),co se s tim dá dělat?Děkuji za radu....

pracovní úraz

Radovan B., 21.08.2008 17:43:45

Dobrý den,
chtěl bych Vás požádat o konzultaci mého problému.
Ve zkratce Vám jej nyní sdělím. Pracuji jako horník a přibližně před 4 lety se mi stal prac.úraz na noze.Byl sepsán a podnikem uznán.Léčba trvala 3 měsíce. Vrátil jsem se zpátky na svou pracovní pozici,ale začal jsem pociťovat následky úrazu,hlavně na jaře a na podzim.Každý rok jsem musel na zhruba měsíční nemocenskou,která byla uznána jako následek úrazu.Loni jsem požádal na vlastní žádost a na doporučení lékaře,který to konzultoval s primářem, o přeřazení na lehčí prac.pozici s nižší platovou třídou od 1.1.2008. Můj lékař mi rovněž sdělil,že pokud bych šel nyní po přeřazení na nemocenskou s následkem po tomto úrazu,po konzultaci s posudkovým lékařem,už mi nebude přiznán doplatek do průměru původní mzdy.
Chtěl bych Vás požádat o odpověď,zda bych měl nárok na doplácení do průměru původní platové třídy během nemocenské nebo mimo ni,popř. jednorázové odškodné.
Za Vaši odpověď předem děkuji.

Re: pracovní úraz

Mgr. Oldřich Topka, 02.09.2008 08:38:17

Dobrý den, náhradu za ztrátu na výdělku jste měl řešit již při přeřazení na jinou práci. Pokud jste v důsledku uznaného pracovního úrazu byl nucen přejít na lehčí práci, pak Vám vznikl nárok na náhradu rozdílu mezi současnou(nižší)mzdou a výdělkem před úrazem.