Kategorie: Pracovní právo / Způsobení škody
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den.Přítelovi se 29.12. stal pracovní úraz(přetržená šlacha a prasklý úpon na prsteníčku),lékař mu to uznal jako pracovní úraz a vše bylo zapsáno i do knihy úrazů kde je totéž datum.Ale stejně mu to v práci najednou nechtějí uznat jako pracovní úraz,prý to nahlásil pozdě(což není pravda),co se s tim dá dělat?Děkuji za radu....
Dobrý den,
chtěl bych Vás požádat o konzultaci mého problému.
Ve zkratce Vám jej nyní sdělím. Pracuji jako horník a přibližně před 4 lety se mi stal prac.úraz na noze.Byl sepsán a podnikem uznán.Léčba trvala 3 měsíce. Vrátil jsem se zpátky na svou pracovní pozici,ale začal jsem pociťovat následky úrazu,hlavně na jaře a na podzim.Každý rok jsem musel na zhruba měsíční nemocenskou,která byla uznána jako následek úrazu.Loni jsem požádal na vlastní žádost a na doporučení lékaře,který to konzultoval s primářem, o přeřazení na lehčí prac.pozici s nižší platovou třídou od 1.1.2008. Můj lékař mi rovněž sdělil,že pokud bych šel nyní po přeřazení na nemocenskou s následkem po tomto úrazu,po konzultaci s posudkovým lékařem,už mi nebude přiznán doplatek do průměru původní mzdy.
Chtěl bych Vás požádat o odpověď,zda bych měl nárok na doplácení do průměru původní platové třídy během nemocenské nebo mimo ni,popř. jednorázové odškodné.
Za Vaši odpověď předem děkuji.
Dobrý den, náhradu za ztrátu na výdělku jste měl řešit již při přeřazení na jinou práci. Pokud jste v důsledku uznaného pracovního úrazu byl nucen přejít na lehčí práci, pak Vám vznikl nárok na náhradu rozdílu mezi současnou(nižší)mzdou a výdělkem před úrazem.
Faktické uplatnění nároku musíte ovšem provést sám, popřípadě ve spolupráci s právníkem. Věc můžete projednat i na inspektorátu práce.
Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.