Faktury vs. pokuta - fórum

Kategorie: Obchodní právo / Smlouvy

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Faktury vs. pokuta

Veronika, 03.08.2008 14:04:21

Dobrý den,
pracuji jako živnostník a byla jsem zaměstnaná u jedné nejmenované firmy.Na začátku července jsem podala písemnou výpověď, což se jim moc nelíbilo, přesto ji přijali. Jednu z posledních prací jsem měla vykonat v Brně ( i přes to, že ve smlouvě byla Praha, jako místo výkonu práce). Bohužel jsem ale 5 dní před cestou do Brna onemocněla chřipkou. Lékařské potvrzení mám a předala jsem ho ve firmě, ti ho ale nepřijali a při poslední fakturaci mi ústně sdělili, že mi fakturu neproplatí, že to budou brát jako pokutu za nevykonanou práci. Ve smlouvě není uveden žádný odstavec o pokutách. Minulý týden skončila doba splatnosti FA. Měla bych poslat upomínku? Jak mám řešit tuto situaci? Má cenu se soudit o 8.000Kč? Předem děkuji za odpověď

Re: Faktury vs. pokuta

Mgr. Oldřich Topka, 20.08.2008 11:35:47

Dobrý den, vy jste pracovala jako OSVČ, nikoliv jako zaměstnanec. Jde o to, jestli jste fakturovala práci, kterou jste odvedla. Pokud ano, pak máte nárok na její zaplacení a nějaké sankce za neodvedení práce pro nemoc, pokud nejsou vysloveně upraveny ve smlouvě, si účtovat nemohou. Neznám znění smlouvy, ale přesto Vám nic nebrání částku vymáhat, třeba podáním návrhu na vydání platebního rozkazu, kde lze vedle dlužné částky požadují i úroky z prodlení. Není žádný důvod, pro který by nemělo cenu se domáhat Vašich peněz. Soudit se můžete i pro korunu a pokud budete v právu, soud Vám ji přizná.

Právo

Právník.cz na Facebooku

Uživatel/klient

Login:
Heslo:

- Registrace

Rejstříky

Katalog stránek

+ přidat odkaz

Provizní systém

Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.