Kategorie: Občanské právo / Závazkové právo
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,můj dotaz je,s manželem jsme se rozhodli,že si pořídíme dům na hypotéku,složili jsme rezervační poplatek realitní kanceláři,sepsali rezervační smlouvu u právníka,prodávající nám nabídl,že tam můžeme bydlet zatím v podnájmu.Proto jsme sepsali nájemní smlouvu,ale po konzultaci se stavební firmou nám řekli,že by jsme se na dané nemovitosti nedolatili,proto jsme se rozhodli ustoupit jak od kupní tak nájemní smlouvy.Nájemní smlouva je platná od 1.9.2011,ptám se tedy zda budeme nějak sankciovány za smlouvu nájemní,když od ní odstoupíme ještě před 1.9.2011 děkuji zs odpověď
Dobrý den, jsem student a bydlel jsem v bytě s dalšími. Z bytu jsem odešel v půlce března. Smlouva byla napsána na jednoho z těch, kteří v bytě zůstali. Já jsem byl uveden pouze jako "osoba žijící s nájemcem v bytě", nic jsem tedy nepodepisoval. Při nástupu do bytu jsem složil kauci, ve výši měsíčního nájemného rozpočítavého na jednu osobu. Po mém odchodu mi pronajímatel kauci nevrátil, aby pokryl náklady na další měsíc. Chtěl jsem za sebe najít náhradu, ale bývalí spolubydlící mou nabídku odmítli s tím, že si to zařídí sami. Nyní po mě pronajímatel požaduje uhrazení nájemného ještě za květen a vyhrožuje mi řešením právní cestou. Ptám se tedy, zda má na toto pronajímatel právo, jestliže nezanikla smlouva mezi ním a podepsaným nájemcem. Smluvní vztah tedy trvá dál. Moc děkuji za rady.
Dobrý den,před 6 lety jsem dostala plnou moc od manželů, kteří dlouhodobě odjížděli do zahraničí na pronajímání jejich společného bytu ( v osobním vlastnictví). Uzavřela jsem v zastoupení nájemní smlouvu s nájemci, kteří jsou bezpréblémoví a včas plní všechny své povinnosti.
Během minulého roku došlo k rozvodu manželů, kteří mně pronájmem pověřil (plná moc jak od manžela tak od manžčlky).