práce na černo - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Způsobení škody

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Dostaneme své výplaty za práci na černo po krachu podniku?

Karla Sedláčková, 31.10.2009 21:38:44

Dobrý den, jsem studentka VŠ, téměř rok jsem pracovala se spolužačkami v rychlém občerstvení v jednom obchodním domě. Pracovaly jsme na černo, bez smlouvy. Šéf nám řekl, že je výhodnější a nám se to taky hodilo, už kvůli tomu, že jsme mohly uplatňovat ,,studentské nedanění" (podepisuje se na to takový ten růžový papír). Jen jednou, když mu hrozila kontrola úřadu, dal nám podepsat smlouvy - bez data podpisu smlouvy, místa výkonu práce a popisu náplně práce; finanční ohodnocení bylo záměrně na 48,10,-/hod., i když jsme stále dostávaly 60,-/hod. Délka směny a datum, kdy byla vykonána, se zapisovaly do papírového sešitu, výplaty nám vyplácel 16. dne v měsíci tzv. na ruku, za svátek byla taxa stejná jako ve všední dny.K 30.9.2009 šéf podnik zavřel, vyplatil jen zaměstance, kteří byli jeho kamarádi, a nám po SMS sdělil, že na výplaty nemá (tuto SMS mám uloženou) a že to bude řešit.Teď nám ani neodpovídá. Máme šanci vidět ještě své peníze?Můžeme se obrátit na finanční úřad či jinam?Děkuji moc

Re: Dostaneme své výplaty za práci na černo po krachu podniku?

Karel Dlouhý, 01.11.2009 11:53:09

Přečtěte si odpověď Mgr. Topky ze 17. 7. 2009 na dotaz pod Vámi - je to zjevně obdobný případ.
Finanční úřad Vám Vaše peníze nevymůže.
Tedy na zaměstnavatele budete muset podat žalobu k soudu a v ní prokázat svůj nárok.

prace na cerno nevyplaceni mzdy

Pavlína Šavlíková, 16.07.2008 10:28:52

Dobrý den,