Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den, pracuji jako vedoucí skladu s hmotnou zodpovědností. Jsem ve zkušební době. Na pracovišti provádíme běžné inventury a již nyní jsem napočítal velké ztráty. Doslechl jsem se, že sklad údajně rozkrádá vedoucí pobočky, který má přístup po mém odchodu do skladu. Z tohoto důvodu chci ukončit pracovní poměr. Je nutné provést inventuru zboží na skladě při ukončení prac. poměru a může to mít pro mne nějaké důsledky, když mi sám ved. pobočky nabídl, že po dobu zkušební jsem od placení ztrát zproštěn?Musím do výpovědi uvést, že trvám na provedení inventury a jak dlouhá je doba, kdy mi mohou dát ztráty k úhradě? Je možné dát částku nad 5000,-Kč na policii k prošetření? Děkuji Vám za odpověď Mlejnek Jiří
Dobrý den, inventarizace se provádí vždy při zániku dohody o hmotné odpovědnosti, ale měla být provedena i při jejím uzavření, aby pak bylo jasné, že za za ztráty do doby uzavření dohody neodpovídáte. Pokud se chystáte odejít ve zkušební době, tak se nepodává výpověď, ale zrušení PP ve zkušební době, což je podstatný rozdíl. Jak nakonec bude naloženo se zjištěnými ztrátami, to teprve uvidíte. Je otázka, jestli dodrží svůj "příslib", že nebudete postižen.
Jinak trestní oznámení je samozřejmě možné podat, v tom nikomu bránit nelze.
Dobry den. Matce byla odcizena kabelka, ve ktere byly i klice od firmy kde pracuje. Zamestnavatel ted po ni vyzaduje nahradu za vymenu vsech zamku, novou sadu klicu, atd. a castka za toto prevysuje 6000 Kc. V pracovni smlouve je sice uvedeno, ze ma klice na starosti, ale o nahrade v pripade ztraty ci odcizeni tam nic neni. Ma tedy zamestnavatel na toto pravo? Diky.
Dobrý den, o tom tam také nic být nemusí. Obecnou odpovědnost zaměstnance za škodu upravuje totiž přímo zákoník práce (§250 a násl.). Pokud tedy bude škoda náležitě prokázána, pak nastupují přímo zákonná ustanovení, aniž by to muselo být upraveno přímo ve smlouvě.