šikan na pracovišti - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Výpověď a zrušení pracovního poměru

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

šikan na pracovišti

Jaroslava Kusnierzová, 29.05.2008 00:06:43

Již dlouho pracuji jako THP pracovník.Překládky kamiónu-volně ložených kartónu,měli provádět uřčeni zaměstnanci,přidělení nadřízenou.Nedělo se tak,nadřízená,zaměstnance schválně neuvolnila a nechala je dělat jinou práci,která byla vždy odkladná.I když jsem to nahlásila den dopředu,po vzájemné domluvě.Mou práci přehlížela a začala mi dělat peklo.Překládky kamionu jsem prováděla nakonec sama,protože zakázky byly domluvené již dřív a nemohla jsem si dovolit kamiony ve smluvený den i hodinu odmítnout.Dělo se tak téměř celý rok a začala jsem mít problémy s páteří. Má náplň práce tuto činnost neobsahovala. Vykládala jsem i 2,5 kamionu ručně.Nyní se na přetíženou páteř léčím a lékař mi řekl,že se problému již nezbavím a musím si najít práci bez fyzického zatížení.A navíc mi bylo sděleno,že se mé místo bude rušit.Šikan nadřízené nebyl na místě,a navíc nadměrná práce,která není pro ženu mi zničila zdraví.Jedná se o pracovní úraz a šikan?Jaký postup a kroky bych měla zvolit vůči zaměstnavateli?

Re: šikan na pracovišti

Mgr. Oldřich Topka, 10.06.2008 14:38:02

Dobrý den, můžete se obrátit na inspektorát práce. Jestliže by se prokázalo, že došlo k pracovnímu úrazu v důsledku neadekvátní fyzické zátěže, pak by Vám z toho plynuly další nároky (bolestné, náhrada za ztrátu na výdělku apod.). Pokud jde o šikanu, s tou toho příliš nezmůžete, obrana je vždy velmi těžká. Pokud tedy chcete uplatnit nějaké nároky vůči zaměstnavateli, pak zajděte za advokátem. Ten by měl stanovit optimální postup a třeba vstoupit do jednání se zaměstnavatelem ještě dříve než by došlo na soud.

Právo

Právník.cz na Facebooku

Uživatel/klient

Login:
Heslo:

- Registrace

Rejstříky

Katalog stránek