Přřevedení na jinou práci - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Různé

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Přřevedení na jinou práci

Nováková Ivana, 17.05.2008 14:54:36

Prosím o radu.Jsem učitel odb. výcviku pro prodavačky. Loni jsem si zvýšila své vzdělání na VŠ a mám titul Mgr. pro uč. odb. předmětů. K mé práci je nezbytně nutný i výuční list v oboru, který učím - což splňuji.Pro nedostatek žáků jsme některé musely v dubnu podepsat snížený pracovní úvazek na 80% a dokonce mne chce zaměstnavatel přeřadit na stejnou práci, ale pro jiný obor (kuchaře), což pro mne znamená, že se dostanu do situace, kdy nebudu splňovat kvalifikační podmínky pro danou práci a mohou mne následně propusti. Jak se mohu tomu bránit, aby přeřadily třba ty, které si své vzdělání nemají zájem zvyšovat? Ten, kdo nepodepsal snížený úvazek - dostal tím dnem výpověď z nadbytečnosti? Bojím se, že pokud se budu bránit a jsem ta, která si udělala VŠ - tak že mne propustí. Máte nějakou účinnou radu?

Děkuji s pozdravem Mgr. Nováková Ivana

Re: Přřevedení na jinou práci

Mgr. Oldřich Topka, 19.05.2008 14:26:00

Dobrý den, pokud nesouhlasíte se změnou pracovní smlouvy, pak to musí řešit zaměstnavatel. Buď Vás bude nadále zaměstnávat v souladu s pracovní smlouvou nebo Vás propustí z organizačních důvodů, protože nebude schopen dostát svým závazkům a přidělovat Vám sjednanou práci. Organizační změny jsou zcela v kompetenci zaměstnavatele, takže ho těžko "donutíte" k tomu, aby přeřazoval někoho jiného. Proti jeho rozhodnutí o organizačních věcech příliš velké šance nemáte. Ledaže by jste napadla eventuální výpověď pro neplatnost, ale to by bylo vhodné zkonzultovat s právníkem. A zatím jste ji ještě nedostala.

Právo

Právník.cz na Facebooku

Uživatel/klient

Login:
Heslo:

- Registrace

Rejstříky

Katalog stránek

+ přidat odkaz

Provizní systém