Kategorie: Pracovní právo / Výpověď a zrušení pracovního poměru
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den, pracuji jako barmanka na nepretrzity provoz. V breznu jsem dala vypoved s dvoumesicni vypovedni lhutou, ktera by mela skoncit koncem kvetna. Bohuzel jsem zjistila, ze jsem tehotna, lekar mi napsal prevedeni na lehci praci. Ale v praci uz me z toho duvodu nechteji. Mam tedy narok na nahradu za mzdu? A mohu nastoupit do noveho zamestnani, jestlize jim nereknu, ze jsem tehotna? Nebo se musim prihlasit na pracovni urad? A mam narok jit na neschopenku? Kdo mi ji bude platit po ukonceni PP? Dekuji za odpoved
Dobrý den, jestli pro Vás nemají práci, pak je to překážka na jejich straně a Vám náleží náhrada mzdy. Pokud půjdete na nemocenskou, poběží Vám nemocenská i po skončení PP. Platit Vám ji bude OSSZ. Na úřad práce můžete, ale nemusíte. V době pracovní neschopnosti Vám stejně práci nabízet nebudou a podporu v době pobírání nemocenských dávek nedostanete. Pokud budete v jiném zaměstnání neměla by jste jim těhotenství tajit. Nejspíše budete mít zkušební dobu a pokud se to v jejím průběhu zjistí, tak s Vámi velmi pravděpodobně ve zkušební době rozváží PP.
Dobrý den,
Pracuji jako prodavač v prodejně v České Třebové. Tuto prodejnu majitel bude rušit k 01.08.2008. Tím pádem chce, abych mu podepsal smlouvu o přeložení na prodejnu v Ústí nad Orlicí.
Můj dotaz: Pokud to nepodepíšu, jelikož s tím nesouhlasím a navíc už mám nabídku od nového zaměstnavatele od 01.06.2008, mám nárok na odstupné? Můžu ukončit pracovní poměr i bez 2 - měsíční výpovědní lhůty?
Děkuji za odpověď. Jaro Krurc