Kategorie: Pracovní právo / Pracovní smlouvy a dohody
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat - jsem studentka, dostávám od úřadu Příspěvky na bydlení, přičemž každé čtvrtletí dokládám Doklad o čtvrtletním příjmu, který je nulový. Tyto příspěvky však zdaleka nestačí na pokrytí domácnosti, a proto se chci zeptat, zda je možné najít si nějakou občasnou brigádu, aniž bych tyto příspěvky ztratila. Je to možné? Děkuji, Nikola
Dobrý den, mám dotaz ohledně smlouvy pro brigádníka. Jsem živnostnice v oboru fotografování a ráda bych přijala výpomoc-brigádníka na občasnou výpomoc. Bohužel nevím jak to udělat jakou smlouvu k tomu potřebuji sepsat a co a jak budu odvádět.Jak mám postupovat? Paní kterou bych ráda "zaměstnala" je zaměstnána na hlavní pracovní poměr - tiskárny.
Děkuji za odpověď
DObrý den, pak můžete zvolit dohodu o provedení práce nebo o pracovní činnosti. O obou těchto formách naleznete řadu informací v diskuzích pro oblast pracovního práva nebo v článcích: http://www.pravnik.cz/forum/topic-32.html
http://www.pravnik.cz/forum/topic-33.html
Prosím o radu. O letních prázdninách máme brigádníky na "Pracovní smlouvu pro sezonní pracovníky a pracovníky s nepravidelnou výpomocí". Chci se zeptat, zda můžeme smlouvu takto formulovat nebo musíme uzavírat "Smlouvu o pracovní činnosti"?
Brigádníky zaměstnáváme v obchodě jako prodavače a v restauraci jako pomocné kuchaře a číšníky.
Děkuji Skipalová
Dobrý den, název pracovní smlouvu není nutné nijak přesně formulovat. Je to prostě pracovní smlouva, která je uzavřena s ohledem na její charakter sezónní práce. Takže rozhodnutí, jestli přímo pracovní smlouvu nebo DPČ je pouze na zaměstnavateli. Rozdíl je zejména v tom, že pracovní smlouva poskytuje zaměstnancům širší rejstřík práv než DPČ, na které se některé části ZP nevztahují.