platební rozkaz - fórum

Kategorie: Občanské právo / Procesní právo

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Platební rozkazí

Dana Pechová, 18.01.2009 15:41:30

Dobrý den, přišel mi platební rozkaz a chtěla jsem se zeptat co následuje po podání odporu na soud? Jestli následuje klasický soud nebo jen vyslechnutí obou stran, platí se něco, musím mít právníka? Jsem absolutní laik a nevím jak dál jen se chci bránit.Moc děkuji za pomoc.

Re: Platební rozkazí

Karel Dlouhý, 18.01.2009 17:31:17

Dobrý den,
pokud s platebním rozkazem nedouhlasíte (chtějí po Vás něco neoprávněně), tak musíte ve stanovené lhůtě podat odpor. Tím se platební rozkaz zruší a bude svoláno jednání u soudu, na které dostanete předvolání. Tam bude žalující strana předkládat důkazy o oprávněnosti nároku a vy budete předkládat své námitky nebo důkazy.
Právníka mít nemusíte, ale zejména pokud jde o větší částku, tak se to doporučuje.
Platit teď nic nemusíte, soudní poplatek uhradila žalující strana.
Pokud vyhrajete, máte nárok na úhradu svého právníka a dalších nákladů.
Pokud prohrajete, zaplatíte požadovanou částku, soudní poplatky a úhradu právníka žalující strany. (Tyto náklady jsou vyšší, než pokud zapltíte na základě platebního rozkazu.)

Platební rozkaz

Jiří Procházka, 01.12.2008 15:26:28