Kategorie: Pracovní právo / Různé
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,již dlouho pracuji jako vychovatel v dětském domově.Normální pracovní doba v pracovních dnech je od 14h do 20h.O svátcích,sobotách ,nedělích a prazdninách je pracovni doba od 8h do 20h.Doposud jsme neměli v práci žádnou přestávku.Důvodem k zavedení přestávek bylo to, že nás p.ředitelka našla pít kafe na dvoře DD mezi popelnicema.(ve 12tihodinové službě)Byli jsme za to potrestáni odebránim osobního hodnoceni a byly nastoleny přestávky na oddych.Ve 12tihodinové službě tomu rozumím,ale nechápu přestávku v době od 14-20h!!!Osobně ji mám od 19 do 19,30 potom 30 min pracuji a jdu domů.Bylo to odůvodněno ředitelkou ,že naše práce je náročná:-)Osobně to chápu jako mstu za "dýchánek u popelnic" a hlavně jako šetření mzdovými prostředky!!!!!
Dobrý den, podle zákoníku práce je zaměstnavatel povinen poskytnout zaměstnanci přestávku na oddech a jídlo vždy nejdéle po 6 hodinách nepřetržité práce, ale přitom ji nesmí stanovit na konec pracovní doby. Tudíž je Váš zaměstnavatel stanovil takto. Pochybuji, že by se Vám podařilo jeho rozhodnutí úspěšně napadnout.
Dobrý den.Pracuji jako vychovatelka ve státním zařízení,s mentálně postiženými osobami.Moje šéfová začala studovat vysokou školu.Svou práci předává podřízeným,takže nejen že se starám o klienty,ale vytvářím znění standardů kvality,dodělávám práci v počítači...Nejsem líná,takže přiměřené množství práce navíc zvládám,ale někdy se ohradím,že nemám ve smlouvě kancelářskou práci,ale výchovnou činnost a administrativu pouze s tím spojenou.Dostala jsem již dvě písemná napomenutí,prý za drzost.Zajímalo by mě,co všechno může ředitel nařídit jako pracovní povinnost.Ředitelka je v práci asi tři dny v týdnu.Neustále si stěžuje,jak moc má práce.Své požadavky dává příkazem,nesnese jiný názor,než má sama.