Kategorie: Pracovní právo / Různé
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Dobrý den,
prosím o radu: Je mi 23 let, studuji na vysoké škole - kombinované studium. Vzhledem k tomu, že jsem se se zaměstnavatelem dohodla, že mě bude pouštět do školy, ale budu si muset vybírat dovolenou, která mi již nestačí, tak mi přislíbil umožnění neplaceného volna. Je v této době neplaceného volna pro mě povinnost si platit zdravotní pojištění a sociální pojištění? Nebo do 26 let je zdravotní pojištění hrazeno státem a sociální si platit nebudu s tím, že tedy 14 požadovaných dní se mi nebude započítávat "do důchodu"? Je třeba oznamovat nějak pojišťovně atd.?
S velkými díky a pozdravem
P. Lněničková
Dobrý den, při neplaceném volnu se zaměstnanec podílí na zdravotním pojištění 1/3. To by jste si měla projednat s účetní. Pokud jde o zápočet na důchod, pak se informujte na OSSZ.
Dobrý den, je možné chtít po zaměstnavateli např. roční neplacené volno? S tím, že ten rok bych využil na lukrativní práci v zahraničí? Nebo na cestu kolem světa? Jsem státní zaměstnanec a myslel jsem, že by to šlo řešit podobně jako mateřská - že mně drží místo.
Děkuji
Dobrý den, jestliže Vám takové volno umožní, tak Vám nic nebrání. Po skončení volna by Vám pak měl umožnit zaměstnání podle pracovní smlouvy. Neznamená to však, že máte nárok na úplně stejné místo i pracoviště. A s mateřskou či rodičovskou to nemíchejte, to je úplně odlišná záležitost. Kromě toho pochybuji, že Vám to umožní, zvláště pokud děláte na úřadu. Žádný právní nárok na takové volno totiž nemáte.
Provozovatel těchto stránek - obchodní společnost WEDOS a.s. nabízí nástroj, který Vám umožní vydělávat za reklamu a zprostředkování objednávek zboží a služeb této společnosti.
BONUS 100,- Kč již za aktivaci provizního systému
Webhosting, serverhosting a registrace domén za nejnižší ceny v ČR.
Hosting.WEDOS.comNejvětší internetové stavebniny v ČR s garancí nejnižší ceny