Délka pracovní doby. - fórum

Kategorie: Pracovní právo / Různé

přidatNový příspěvek

Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.

Vyhledávání - diskuze
Hledaná slova:

Neplnění hodin

Monika Kvěchová, 09.04.2012 23:46:53

Dobrý den, zaměstnavatel mi neplní plný úvazek. Je to již 3. měsíc, tudíž to není jednorázový. Je to důvod k tomu, abych mohla ukončit smlouvu bez dvouměsíční výpovědní lhůty? Děkuji

Re: Neplnění hodin

ivzez , 15.04.2012 23:07:03

Není.

Nemá-li pro Vás zaměstnavatel dostatek práce, jde o překážku na jeho straně, za niž Vám náleží náhrada mzdy.

Okamžité zrušení pracovního poměru by přicházelo v úvahu pouze v případě nevyplacení mzdy nebo její části v zákonné lhůtě 15 dnů po období splatnosti mzdy. (Např. pro mzdu či její část za únor byste mohla pracovní poměr zrušit nejdříve 15. dubna.)

státní svátek

Šárka Martínková, 19.10.2008 21:35:09

Pracuji jako prodavačka a dělám krátký a dlouhý týden. Ve smlouvě mám 40 hod. týdně. Podle plánovacího kalendáře má měsíc listopad 152 hod. a se svátkem 160 hod. Můj zaměstnavatel chce abych oddělala 160 hod., sice mi svátek zaplatí, ale nechápu proč mám oddělat i hodiny za svátek. Můžete mi poradit, jestli je opravdu podle zákona si nadělat svátek a odpracovat 160 hod. místo 152 hod. A ještě by mě zajímalo, když na moji směnu nevyjde státní svátek tak kolik mám oddělat hodin v měsíci listopadu? Děkuji Martínková

Re: státní svátek

Mgr. Oldřich Topka, 22.10.2008 09:52:54

Dobrý den, svátek je dnem pracovního klidu, do evidence se však uvádí jako odpracovaná doba, tudíž se tento den eviduje jako odpracovaný, i když se v něm fakticky nepracovalo. Ale k jeho napracování Vás nutit nikdo nemůže. Je to státem uznaný svátek, který mají zaměstnanci placený náhradou mzdy a nejsou povinni si ho napracovávat.
Pokud jde o počet směn a hodin, které máte odpracovat, takové výpočty zde neprovádíme. Mzdové účetnictví a výpočty nejsou předmětem této poradny.

Re: státní svátek