Kategorie: Pracovní právo / Pracovní smlouvy a dohody
Chcete-li odebírat toto téma e-mailem, přihlašte se nebo se nejprve zaregistrujte.
Pracuji jako všeobecná sestra v nepřetržitém provozu.Mám 3 děti,se kterými jsem byla na MD a RD celkem 7 let. 1.dítě-2,5 roku,2.dítě a 3.dítě 2,25 roku.Mezi jednotlivými MD jsem se vždy vrátila do práce.Zaměstnavatel mi po návratu z poslední RD odečetl z praxe 1 rok s tím,že do praxe lze započítat pouze celkem 6 let.Čerpání RD či MD nad 6 let se prý do odpracované praxe nezapočítává.Je tento postup správný?
Dále bych se ráda zeptala,zda je v pořádku,že mi zaměstnavatel započítal do praxe sestry práci sanitářky pouze 2/3.Když jsem se po 2.RD vracela dříve do práce,zaměstnavatel se mnou nepočítal a nabídl mi po určitou dobu práci sanitářky s mým souhlasem-dodatkem ke smlouvě.Práci sestry jsem začala vykonávat asi po 3 měsících,když odešla jiná sestra na MD.Je správný postup mého zaměstnavatele,že mi do praxe započítal pouze 2/3 z odpracované doby?
Děkuji předem za obě odpovědi.
Prostudujte si NAŘÍZENÍ VLÁDY č. 564/2006 Sb. o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě - § 4 Zařazení zaměstnance do platového stupně:
(1) Zaměstnavatel zařadí zaměstnance do platového stupně příslušné platové třídy podle započitatelné praxe podle § 123 odst. 4 zákoníku práce a míry jejího zápočtu určené podle odstavců 2 až 9.
(2) V plném rozsahu započte zaměstnavatel zaměstnanci dobu praxe v oboru požadované práce. Praxí v oboru požadované práce se pro účely tohoto nařízení rozumí výkon práce, pro kterou jsou potřebné znalosti stejného nebo obdobného zaměření jako pro výkon požadované práce.
(3) V rozsahu nejvýše dvou třetin započte zaměstnavatel zaměstnanci dobu jiné praxe, a to v závislosti na míře její využitelnosti pro výkon požadované práce.
(5) V plném rozsahu, nejvýše však v celkovém rozsahu 6 let, započte zaměstnavatel zaměstnanci dobu
skutečného čerpání mateřské dovolené, další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené